28 Ocak 2013 Pazartesi

53 YILDIR BİTMEYEN ACI

"Yaşlı bir kadın geldi evimize, bana döndü ve dedi ki; 'Niye ağlıyorsun? Onları bir yere sakladılar, birgün çıkıp gelecek.' Ben o söze o kadar çok inandım ki, yıllardır asansörün her gelişinde onun yolunu gözledim. Yıllarca ben o ümitle yaşadım" Bu sözler, savunması bile alınmadan ipe gönderilen Menderes döneminin Maliye Bakanı Hasan Polatkan'ın acılı eşi Mutahhare Polatkan'a ait. 93 yaşındaki Polatkan ile görüşmek için kızı Nilgün hanımla irtibata geçtik. Kadıköy'deki evlerine girdiğimde beni en fazla etkileyen manzara pencereden görünen Yassıada oldu. Mutahhare hanım o pencereden adayı izleyip gözyaşı döküyor. "Yüreğimdeki sızı hiç bayatlamadı hep taze kaldı, ancak toprakla yok olup gider" diyor talihsiz kadın. 45 yaşında bakanlık koltuğundan indirilip hücreye atılan, bin türlü işkenceden geçirilen sonra da hunharca asılan Polatkan'ın ailesine mikrofon uzattığımızda acıları tekrar tazelendi.



TÜRKİYE GAZESİ, POLATKAN AİLESİ İLE YAPTIĞIMIZ RÖPORTAJI MANŞETİNE TAŞIDI.

  









http://tvarsivi.com/player.php?i=2013010813492

TBMM'de idam edilen Menderes ve arkadaşlarına iade-i itibar çalışmaları, Yassıada'nın demokrasi müzesi yapılması gibi projeler gündeme gelince gözler o dönemin mağdur isimlerine çevrildi. Yıllardır acısını yüreğinde saklayan Hasan Polatkan'ın eşi Mutahhare Polatkan ve kızı Nilgün Polatkan, darbe sürecinde yaşadıkları sıkıntıları Cihan Haber Ajansı'na (Cihan) anlattı.

Kadıköy'de yaşamını sürdüren Polatkan ailesi, evlerinin penceresinden zaman zaman Yassıada'ya bakarak o acılı günleri tekrar yaşıyor ve gözleri doluyor.

5 yaşında babası idam edilen Nilgün Polatkan ise, ihtilal sabahı evlerinin etrafının askerler tarafından çevrildiğini silahların ise evlerine çevrildiğini anlattı. Yassıada ziyaretinde de babası ile görüştüğü sırada askerlerin silahları kendilerine doğrulttuğunu belirten Polatkan, ilkokulda yaşadığı bir hatırayı şöyle anlattı: "İlkokulda öğretmenim hastalandığında onun yerine vekalet eden öğretmen, parmağımdaki yüzüğü kimin aldığını sordu. Babamın aldığını söyledim. Babamın nerede olduğunu ne iş yaptığını sordu. Soyadımdan dolayı benim kim olduğumu biliyor olması lazımdı. Ama bana böyle baskı yapıyordu."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder